سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروش و پشتیبانی سنسور فشار هاگلر آلمان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:42 ع توسط هاگلر


مل کننده های هیدرولیک شامل انواع سیلندر و هیدروموتورهائی است که به کمک نیروهای هیدروستاتیکی منجر به حرکت و جابجائی میشوند . اکچوئیتور های هیدرولیک بیشتر در مواردی که نیاز به نیروی بالا و جابجائی کم میباشد مورد و همچنین سرعت کم مورد استفاده قرار میگیرد .

اکچوئیتور هیدرولیکی به دو دسته خطی و گردشی یا لینیر و روتاری تقسیم میشوند . نمونه های خطی نظیر سیلندرهای هیدرولیک و نمونه های گردنده نظیر هیدروموتورها باعث انتقال نیرو و انرژی در مسیر مورد نظر میگردند .

منبع: http://abzaran.com

 



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:41 ع توسط هاگلر


در یک لوپ کنترل ، کنترلر با توجه به فیدبکی که از سنسور و مقادیر پروسه دریافت میکند و مقایسه آن نسبت به نقط? تنظیم پروسه برای رسیدن به نقط? تنظیم با فرمان دادن به اکچوئیتور یا عمل کننده باعث تغییرات لازم در مقادیر پروسه میگردد که سبب رسیدن به نقطه تنظیم میشود . برای مثال در یک لوپ کنترلی در بازوی حرکتی یک روبات عمل کننده تجهیزی است که با توجه به مقادیری که از سنسور موقعیت به کنترلر دستگاه میرسد و فرمانی که به یک استپ موتور میدهد در حقیقت انرژی را به حرکت قابل کنترل تبدیل میکند و باعث اعمال نیرو و جابجائی کنترل شده میشود .به عبارت دیگر اکچوئیتور در حوزه کنترل حرکت تجهیزی است که با توجه به فرمان کنترلر انرژی را با مکانیزم پنوماتیکی ، الکتریکی ، هیدرولیکی ، الکترومکانیکی و ... گرفته تبدیل به حرکت قابل کنترل جهت استفاده در سیستمهای مختلف حرکتی میکند با این تعریف ، این نوع عمل کننده ها را در کارخانجات صنعتی تحت نام سرو موتورها ، استپ موتور ، سیلندرهای پنوماتیک یا هیدرولیک هستند که نظیر ماهیچه های بدن انسان وظیفه جابجائی و حرکت کنترل شده را به عهده دارند . در ادامه با توجه به ماهیت کار عمل کننده یا اکچوئتور حرکتی میتوان به مدلهای خطی با linear و گردنده یا rotary اشاره نمود برای مثال عمل کنند? مورد نیاز برای باز کردن یک گلاب ولو یا درب خانه از نوع خطی و برای باز یا بسته کردن یک بال ولو یا شیر توپی یا پروانه ای از مدلهای Rotary یا گردنده بایستی استفاده نمود . همچنین در مواردی که نیاز به نیروی زیاد میباشد از سیلندرهای هیدرولیک و برای سرعت بالا از سیلندرهای پنوماتیک استفاده نمود.

با تعریف اولیه عمل کننده در یک لوپ کنترلی دما، یک رله یا کنتاکتور و یا رله حالت جامد نقش اکچوئیتور و یا عمل کننده را می تواند به عهده داشته باشد و با توجه به افزایش و یا کاهش دما ( که از طریق سنسور دما حس میشود) و فرمان کنترلر ، به روشن یا خاموش کردن منبع حرارتی اقدام میکند . توجه داشته باشید در صورتی که از گاز یا سوخت دیگری برای گرم کردن استفاده شود اکچوئیتور به سولنئید ولو یا کنترل ولوی اطلاق میشود که نقش کاهش یا افزایش سوخت را خواهد داشت .

منبع: http://abzaran.com

 



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:38 ع توسط هاگلر


فشار سنج آنالوگ از قدیمی ترین ابزار دقیق رایج در صنایع جهت نشان دادن مقدار فشار میباشد که هنوز به لحاظ محبوبتی و قیمت مناسبی که دارد از پر مصرف ترین تجهیزات جهت نمایش فشار میباشد . این تجهیزات که از مکانیزم مکانیکی بوردون تیوب یا دیافراگی و در بعضی موارد بیلوز المنت استفاده میکند با تغییر حالتی که المنت اندازه گیر در اثر فشار پیدا میکند و انتقال این تغییر حالت به یک عقربه که بر حسب فشار بر روی یک صفحه کالیبره شده است به سادگی مقادیر فشار در در گستره ای وسیع حتی تا 1000 بار اندازه گیری میکنند .جهت به کار گیری این تجهیزات به موارد زیر بایستی توجه کرد .

1.       رنج مورد نظر فشار سنج

2.       قطر صفحه نمایش فشار سنج

3.       نوع و سایز کانکشن فشار سنج

4.       دقت فشار سنج

5.       جنس فشار سنج که معمولا استیل یا برنجی است

6.       افقی یا عمودی بودن در نصب فشار سنج

 

منبع: http://abzaran.com



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:37 ع توسط هاگلر


فلو متر یا دبی سنج وسیله ایست که حجم مواد عبوری را نسبت به زمان معرفی میکند . در بیشتر صنایع از جمله صنایع نفت و پتروشیمی و ... دانستن مقدار دقیق فلوی عبوری سیالی مانند گاز و یا نفت حیاتی است . توجه به این نکته که میزان کل فلو که معرف جرم ماده مصرفی است در بسیاری موارد نظیر پروسه های صنعتی کاربرد دارد . همچنین اندازه گیری دقیق فلو به دلیل ملاحظات مالی در فروش وخرید حجم مشخصی از ماده و کالا مانند کنتور گاز خانگی و تبادلات نفتی و ...اهمیت ویژه ای دارد.
تکنیکنهای مختلفی برای اندازه گیری فلو به کار میرود که میتوان به پاره از متداولترین آنها در زیر اشاره کرد .
روش جابجائی مثبت Positive Displacement
اوریفیس پلیت Orifice Plate
روش توربینی Turbine
روتامتری (variable area)
آلتراسونیک با پدیده دوپلر Ultrasonic: Doppler
آلتراسونیک با روش زمان انتقال و .... Ultrasonic: Transit Time, Time of Travel, Time of Flight
ونتوری Orifice Plate
مغناطیسی Magnetic
ورتکس Vortex Shedding
روتامتر) Variable Area (Rotameter
فلومتر مخصوص کانالهای باز Weir and Flume Open channel
کوریالیس Coriolis
گرمائی Thermal
پیتوت Pitot Tube

 

منبع: http://abzaran.com



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:37 ع توسط هاگلر


فلو سوئیچها به سادگی با مکانیزمهای مختلفی که برای حس کردن فلوی سیال دارند در ست پوینت یا نقطه تنظیم مورد نظر خروجی سوئیچ یا ON/OFF میدهند و به شما امکان کنترل فلوی خط را میدهند . معمولا ساده ترین روشها ، پر کاربردترین آنها میباشند و در فلو سوئیچهای بسیار رایج از یک تیغه فلزی که به یک اهرم متصل است استفاده کرده با توجه به ست پویت طول این تیغه را برش میدهند یا اصطلاحاً تریم میکنند . زمانی که فلو به مقدار مورد تنظیم شما رسید اهرم به یک طرف متمایل شده و سوئچ را تحریک میکنند . در نمونه های پیشرفته تر این سوئیچ به صورت غیر تماسی برای مثال به کمک خاصیت مغناطیسی انتهای اهرم که باعث تحریک رید رله خروجی میشود استفاده میکنند . در انتخاب این تجهیزات بایستی موارد زیر را در نظر داشت

  1. رنج فلو
  2. نحوه اتصال
  3. نوع کانکشن
  4. چگالی یا ویسکوزیته سیال

منبع: http://www.abzaran.com

 



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ