سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروش و پشتیبانی سنسور فشار هاگلر آلمان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:56 ع توسط هاگلر


در صنایع بزرگ برای کنترل و مانیتورینگ پروسه های صنعتی متعدد و هماهنگی و نظارت همچنین ثبت اطلاعات دیگر نمیتوان از یک کنترلر ساده یا PLC کمک گرفت و نیاز به یک سیستم جامع اتوماسیون در کل plant میباشد . برای مثال یک پالایشگاه که پروسه های صنعتی مختلف شیمیائی در آن در حال انجام و وابسته به هم میباشد نیاز به شبکه اطلاعاتی وسیعی برای ارتباط واحدهای مختلف و نظارت و همچنین کنترل و مدیریت بر آنها از سطح تجهیزات نظیر سنسورها و اکچوئیتورها و همچنین کنترلر ها خواهیم داشت اینجاست که یک سیتم با معماری باز و توزیع یافته و جامع به کمک ما می آید که میتواند یکی سیستم DCS و یا SCADA باشد .

برای راه اندازی یک چنین سیستمی به دانش فنی نسبت به انواع RTU یا Remot I/O و همچنین مفاهیم شبکه های صنعتی فیلدباس و نرم افزار های مربطه میباشد .

منبع: http://www.abzaran.com



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:53 ع توسط هاگلر


که مخفف Distributed control system میباشد به عنوان سیستم کنترلی توزیع یافته تعبیر میگردد . چنانچه آشنائی کامل با تجهیزات کنترلی جدید نظیر PLC های مدرن و همچنین سنسورهای هوشمند داشته باشید برای آشنائی با DCS نیمی از راه را طی کرده اید . تصور کنید اتوماسیونی که قرار است در پروژه ای اجرا کنید نیاز به کنترل تعداد قابل توجه ورودی و خروجی نا متمرکز داشته باشد که با فاصله قابل توجهی در محیط صنعتی شما قرار دارند .اینجاست که شما با یک کنترلر معمولی PLC قادر به نظارت و کنترل کل سیستم نخواهید بود و DCS یا کنترل توزیع یافته تنها راه حل است .

منبع: http://abzaran.com

 



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:43 ع توسط هاگلر


ضخامت سنجی مواد در مواردی که امکان دسترسی به دوطرف سطح نباشد به کمک تجهیزاتی به نام ضخامت سنج اولتراسونیک انجام میگیرد.برای مثال فرسایش فلزات در موارد متعددی نظیر لوله های جابجائی مواد باعث نازک شدن ضخامت فلز شده و به روشهای معمول اندازه گیری ضخامت این کار امکان پذیر نخواهد بود . این ضخامت سنجها که به اولتراسونیک معرف هستند به کمک پراب خود امواج اولتراسونیک را ارسال و انعکاس آن از مرز پائینی دریافت و با مقایسه آنها با هم به ضخامت با دقت قابل توجه دست می‏یابد .

منبع: http://abzaran.com



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:43 ع توسط هاگلر


 

شدت صوت یا صوت سنج سطح Sound Level Meter معمولاً در محیطهائی که آلودگی صوتی دارند و برای نمایش شدت صوت در محیط پیرامون مورد استفاده قرار میگیرد . بلند یا آرام؛ تن صدای بالا، تن صدای پایین یا هر پهنای باندی؛ متناوب یا مداوم.
از آن برای اندازه گیری سطوح صدایی در کارخانجات، مدارس، ادارات و هواپیماها و یا برای بررسی خواص صوتی تأسیسات استادیوها، تالارهای سخنرانی و آمفی تئاترها استفاده می شود.
در مدلهای شدت صوت سنج آنالوگ یک عقربه بزرگ به منظور سنجش سریع صدا در هر محیطی تعبیه شده است. در مدلهای دیجیتال سنسوری نظیر میکروفن در دستگاه تعبیه شده است

منبع: http://abzaran.com



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/25 ساعت 4:43 ع توسط هاگلر


 

Rotary Encoder یا شفت اینکودر (Shaft encoder) به نوعی یک تجهیز نوری است که حرکت دورانی یا همان موقعیت گردشی یک شافت یا محور را به صورت خروجی دیجیتال کد میکند . مهندسان ابزار دقیق و اتوماسیون از این تجهیز که در حقیقت ترانسدیوسر زاویه است در کاربردهای فرآوانی که نیاز به اندازه گیری دقیق گردش شافت میباشد نظیر روبوتیک ، دستگاه های CNC ، فیدبک کنترل دور موتور و ... استفاده میکنند .به طور کلی انکودرهای به دو تیپ یا دسته بندی تقسیم میشوند :
مطلق (absolute)
افزایشی یا نسبی (incremental)
بحث در مورد مکانیزم اندازه گیری شفت انکودرهای مطلق و افزایشی به درازا میکشد در اینجا به گفتن این نکته بسنده میکنیم که در صورتی که نیاز به اندازه گیری موقعیت مطلق زاویه نسبت یه یک نطقه مشخص داشته باشیم از نمونه های مطلق و در صورتی که جهت اندازه گیری تعداد دور در واحد زمان برای مثال در موتورها بخواهیم استفاده کنیم از افزایشی بایستی استفاده کرد .

منبع: http://www.abzaran.com

 



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ