سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروش و پشتیبانی سنسور فشار هاگلر آلمان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 91/12/20 ساعت 3:9 ع توسط هاگلر


سنسور خودرو 

سنسور دور موتور:

این سنسور یکی از مهمترین قطعات سیستم انژکتوری می باشد در صورت خرابی خودرو استارت می خورد ولی روشن نمی شود

وظایف سنسور دور موتور

? تشخیص نقطه مرگ بالا یا جرقه زنی سیلندر یک

? تشخیص دور موتور

? تنظیم آدوانس جرقه

? تنظیم دور آرام موتور

محل قرارگیری سنسور:

محل قرار گیری سنسور دور موتور در روی پوسته کلاج مقابل فلایویل است که فاصله آن با فلایویل حدود 1 تا2 میلیمتر است

ECU با دریافت دامنه پالس های ارسال شده از سنسور،موقعیت میل لنگ و زمان جرقه زنی سیلندر یک را تشخیص داده و دستورات لازم را به عملگر ها میدهد.

 

 

عیب یابی سنسور دور موتور

در صورت خرابی آن تحت هیچ شرایطی خودرو روشن نمی شود و اگر روشن باشد خاموش می شود گاهی مواقع به دلیل گرفتن براده و روغن و گریس اطراف موتورباعث اختلال در ارسال سیگنال به (ECU) می شود که اگر آن را تمیز کنید می توان دوباره خودرو را در صورت سالم بودن سنسور روشن کرد ولی کد خطا در حافظه (ECU) می ماند در صورتی که عقربه دور شمار خودرو شلاق بزند و یا دچار حالت (CUT OFF) در دور های بالا شود سنسور را باید چک شود.

(CUT OFF) به حالتی از موتور می گویند که در خودرو های انژکتوری و در افزایش دور موتور بیش از اندازه و یا در مواقعی که یهو یا آنی پا را از روی پدال گاز برداریم باعث قطع موقت سوخت می شود که باعث عدم خرابی موتور و کاهش مصرف سوخت و کاهش سریع دور موتور می گردد که این قطع جریان در مدت زمان خیلی کم صورت می گیرد.

 

خدمات شرکت گروه تجاری نادین تک

با توجه به تجربه چندین ساله گروه تجاری نادین تک مفتخر است تا شما را در انجام کلیه امور خرید و واردات ماشین آلات ، مواد اولیه ، مواد مصرفی ، تولیدی و ... همراهی و یاری نماید

همچنین ما میتوانیم در بخش خدمات فنی و بازرگانی از قبیل تهیه دانش فنی ، مواد اولیه و سایر محصولات وارداتی و یا صادراتی شما فعالیت داشته باشیم
ارائه خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا ، واردات ، ترانزیت و انجام کلیه امور گمرکی در دبی بدون نیاز به نماینده شما در گمرکات دبی از دیگر خدمات ما می باشد

  

وب سایت:www.e-sensor.ir        www.Nadintech.com      

           
ایمیل:     sales@e-sensor.ir  


تلفن: 03112680335  -  03112684915 -  03112662730  

فکس:03112661520

آدرس:

اصفهان - خ بزرگمهر- چهارراه هشت بهشت- ابتدای هشت بهشت غربی- ساختمان پردیس واحد11



 




  



نوشته شده در تاریخ 91/12/20 ساعت 3:8 ع توسط هاگلر


مولتی متر ها در دو نوع با شکل ظاهری مختلف ساخته شده اند

1. آنالوگ (عقربه ای)

2. دیجیتالی.

در اینجا کار با یک نوع مولتی متر آنالوگ بطور کاملا ساده ارائه می شود :

هر مولتی متر ار قسمت بالا دستگاه صفحه مدرجی دارد که مقادیری در آن نوشته شده است . در قسمت پایین یک سلکتور یا کلید تنظیم قرار دارد که می توان بنا بر نیاز خود در وضعیت دلخواه به حرکت درآید . بنابراین بوسیله این کلید محدوده ولت متر ، اهم متر و یا آمپرمتر تنظیم می شود .

طبق قرارداد بین المللی سیم قرمز مثبت (+) و سیم سیاه منفی (-) است . در صفحه مدرج دستگاه دو خط بالا با علامتهای DC (جریان مستقیم مثل باطریها) و AC (جریان متناوب –برق شهر) مشخص شده که مقادیر ولتاژ از آن خوانده می شود . یکی دیگر از آن خطها که با اهم مشخص و از سمت راست از 0 (صفر) شروع و در سمت چپ علامت بی نهایت  ادامه دارد برای اندازه گیری مقادیر اهم (اهم متر) می باشد

در حالت عادی که دو سیم دستگاه (قرمز و سیاه) از یکدیگر جدا هستند عقربه در انتهای خط یعنی مقاومت بی نهایت قرار دارد . (اولین شکل)

در داخل دستگاه یک باطری 1.5 است که در موقع اندازه گیری مقاومت ، جریان این باطری وارد مدار خواهد شد بنابراین اگر باطری این دستگاه ، در آورده شود ، نمی توان از اهم متر استفاده نمود .

همیشه توجه داشته باشید برای اندازه گیری ولتاژ ، سلکتور دستگاه در وضعیت اهم نباشد چون باعث سوختن دستگاه خواهد شد .

منبع:http://www.tebyan.net



  



نوشته شده در تاریخ 91/12/20 ساعت 3:8 ع توسط هاگلر


 Reed Switch چیست؟

 

شامل یک جفت کنتاکت فرو مغناطیسی و انعطاف پذیر است که کاملاً فشرده و بسته شده اند و روی محفظه ای از گاز بی حرکت و ساکن قرار گرفته اند

میدان مغناطیسی موجب مغناطیسی شدن کنتاکت ها شده و در نهایت آنها یکدیگر را جذب می‌کنند دارای سه نوع Normally Open) NO)

Normally Close) NC)

کلید سه حالته می باشد.

Reed Switch یک آهنربای دائمی دارد که بر روی کنتاکت متحرک قرار می گیرد و سوئیچ را زمانی که به اندازه کافی به آن نزدیک شد فعال می‌کند.دراین حالت به عنوان یک سنسور مجاورتی عمل می کند و در سیستم های مجاورتی جهت درک وضعیت درها و پنچره ها به کار می رود.

در عین حال در کنترل سرعت چرخش موتور نیز کاربرد دارند.

مزایا

یک قطعه مکانیکی است که اگر درست استفاده شود عمر خوبی می تواند داشته باشد. ( مابین 106 تا 107 بار عمل می کند در جریان 10ma)

ابعاد بسیار کوچک دارد.

بسیار حساس به میدان مغناطیسی می باشد.

خطای افت پتانسیل و یا نشتی جریان ندارد.

بسیار ارزان است.

تکرار پذیری خوب است.

مقاوم در برابر گردوغبار و آلودگی.

عدم نیاز به منبع تغذیه.

معایب

یک نویز الکتریکی قوی تولید می کند.

چون یک وسیله مکانیکی است دارای سرعت پاسخ کندی است.

پسماند مغناطیسی (هیسترزیس) بالایی دارد.با افزایش زمان استفاده این پدیده افزایش می یابد

 منبع:http://www.tebyan.net



  



نوشته شده در تاریخ 91/12/20 ساعت 3:8 ع توسط هاگلر


سنسور اکسیژن: 

دارای دو نوع است تک سیم و یا یک سوکت چهار سیم است

مدل تک سیم در پراید مدل کیا استفاده می شود که بدون گرمکن می باشد

مدل سوکت دار در اکثر خودرو های جدید بدلیل دارا بودن گرمکن و دقت بالا استفاده می شود و فقط دارای پایه کوتاه و پایه بلند است و نوع سوکت آنها فرق دارد.

•         وظایف سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن مقدار اکسیژن در گازهای خروجی را سنجیده و آنرا تبدیل به ولتاژ و اطلاعات را به (ECU) میدهد این سنسور اولا نسبت سوخت و هوا را سنجیده و نسبت را تصحیح می کند و ثانیا تعدیل غنی و رقیق بودن سوخت و هوا را انجام می دهد.

محل نسب سنسور اکسیژن:

در روی اگزوز در قبل از کاتالیست و در بعضی خودروها که دو سنسور اکسیژن دارند یکی در قبل از کاتالیست وبعد از آن قرار دارد.

•         ساختار سنسور اکسیژن:

از بدنه سرامیکی (چینی) و الکترودهایی از جنس پلاتینیوم و غلاف آن از جنس دی اکسید زیر کونیم و دارای یک المنت گرم شونده می باشدکه دمای سنسور را تا 300 الی 800 درجه سانتی گراد می رساند

مدار برق سنسور اکسیژن

پایه 1 برق 12 ولت مثبت از رله دوبل (سفید رنگ)

پایه 2 اتصال بدنه (سفید رنگ)

پایه 3 ارسال سیگنال مثبت (خکستری رنگ)

پایه 4 ارسال سیگنال منفی (مشکی)

•         شرح کار سنسور اکسیژن:

این سنسور حساس به تغییرات مقدار اکسیژن دارد و نوک سنسور داخل لوله اگزوز است که با مقدار اکسیژن موجود در اگزوز ایجاد واکنش کرده و تولید سیگنال و آن را به (ECU) ارسال تا مقدار سوخت و هوا را تصحیح کند بصورتی که اگر میزان اکسیژن در اگزوز کم باشد سوخت غنی است و با ارسال سیکنال با ولتاژ کم سوخت را کم می کند و اگر میزان اکسیژن در اگزوز زیاد باشد سوخت رقیق است و با ارسال سیکنال با ولتاژ زیاد سوخت را زیاد می کند .

 

خدمات شرکت گروه تجاری نادین تک

با توجه به تجربه چندین ساله گروه تجاری نادین تک مفتخر است تا شما را در انجام کلیه امور خرید و واردات ماشین آلات ، مواد اولیه ، مواد مصرفی ، تولیدی و ... همراهی و یاری نماید

همچنین ما میتوانیم در بخش خدمات فنی و بازرگانی از قبیل تهیه دانش فنی ، مواد اولیه و سایر محصولات وارداتی و یا صادراتی شما فعالیت داشته باشیم
ارائه خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا ، واردات ، ترانزیت و انجام کلیه امور گمرکی در دبی بدون نیاز به نماینده شما در گمرکات دبی از دیگر خدمات ما می باشد

  

وب سایت:www.e-sensor.ir        www.Nadintech.com      

           
ایمیل:     sales@e-sensor.ir  


تلفن: 03112680335  -  03112684915 -  03112662730  

فکس:03112661520

آدرس:

اصفهان - خ بزرگمهر- چهارراه هشت بهشت- ابتدای هشت بهشت غربی- ساختمان پردیس واحد11



 




  



نوشته شده در تاریخ 91/12/20 ساعت 3:6 ع توسط هاگلر


اسیلوسکوپ

اسیلوسکوپ در حقیقت رسامهای بسیار سریع هستند که سیگنال ورودی را در برابر زمان یا در برابر سیگنال دیگر نمایش می‌‌دهند. قلم این رسام یک لکه نورانی است که در اثر برخورد یک باریکه الکترون به پرده‌ای فلوئورسان بوجود می‌آید

به علت لختی بسیار کم باریکه الکترون می‌‌توان این باریکه را برای دنبال کردن تغییرات لحظه‌ای (ولتاژهایی که بسیار سریع تغییر می‌کنند، یا فرکانسهای بسیار بالا) بکار برد. اسیلوسکوپ بر اساس ولتاژ کار می‌‌کند. البته به کمک مبدلها (ترانزیستورها) می‌‌توان جریان الکتریکی و کمیتهای دیگر فیزیکی و مکانیکی را به ولتاژ تبدیل کرد.

قسمتهای مختلف اسیلوسکوپ

1. لامپ پرتو کاتدی

اسیلوسکوپ از یک لامپ پرتو کاتدی که قلب دستگاه است و تعدادی مدار برای کار کردن لامپ پرتو کاتدی تشکیل شده است. قسمتهای مختلف لامپ پرتو کاتدی عبارتند از:تفنگ الکترونی :

تفنگ الکترونی باریکه متمرکزی از الکترونها را بوجود می‌‌آورد که شتاب زیادی کسب کرده‌اند این باریکه الکترون با انرژی کافی به صفحه فلوئورسان برخورد می‌کند و بر روی آن یک لکه نورانی تولید می‌‌کند تفنگ الکترونی از رشته گرمکن ، کاتد ، شبکه آند پیش شتاب دهنده ، آند کانونی کننده و آند شتاب دهنده تشکیل شده است.

الکترونها از کاتدی که بطور غیر مستقیم گرم می‌شود، گسیل می‌‌شوند این الکترونها از روزنه کوچکی در شبکه، کنترل می‌‌گردند. شبکه کنترل معمولا یک استوانه هم محور با لامپ است و دارای سوراخی است که در مرکز آن قرار دارد. الکترونهای گسیل شده از کاتد که از روزنه می‌‌گذرند (به دلیل پتانسیل مثبت زیادی که به آندهای پیش شتاب دهنده و شتاب دهنده اعمال می‌‌شود)، شتاب می‌‌گیرندباریکه الکترونی را آند کانونی کننده ، کانونی می‌‌کند.

صفحات انحراف دهنده :

صفحات انحراف دهنده شامل دو دسته صفحه است. صفحات انحراف قائم که بطور افقی نسب می‌شوند و یک میدان الکتریکی در صفحه قائم ایجاد می‌‌کنند و صفحات y نامیده می‌‌شوند. صفحات انحراف افقی بطور قائم نصب می‌شوند و انحراف افقی ایجاد می‌‌کنند و صفحات x نامیده می‌‌شوند. فاصله صفحات به اندازه کافی زیاد است که باریکه بتواند بدون برخورد با آنها عبور کند.

• صفحه فلوئورسان :

جنس این پرده که در داخل لامپ پرتو کاتدی قرار دارد، از جنس فسفر استاین ماده دارای این خاصیت است که انرژی جنبشی الکترونهای برخورد کننده را جذب می‌‌کند و آنها را به صورت یک لکه نورانی ظاهر می‌سازد. قسمتهای دیگر لامپ پرتو کاتدی شامل پوشش شیشه‌ای ، پایه که از طریق آن اتصالات برقرار می‌‌شود، است.

2. مولد مبنای زمان

اسیلوسکوپها بیشتر برای اندازه گیری و نمایش کمیات وابسته به زمان بکار می‌‌روند. برای این کار لازم است که لکه نورانی لامپ روی پرده با سرعت ثابت از چپ به راست حرکت کند. بدین منظور یک ولتاژ مثبت به صفحات انحراف افقی اعمال می‌‌شود مداری که این ولتاژ مثبت را تولید می‌‌کند، مولد مبنای زمان یا مولد رویش نامیده می‌‌شود.

منبع:http://www.tebyan.net



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ